FAQ

Verksamhet

When are you open?När har ni öppet? 

Vi har öppet alla dagar från 8 – 22. 

Varför bör vi anställa dig? 

Vi är INTE som ett vanligt städföretag. Vi anstränger oss för att vara annorlunda än de vanliga städföretagen. Vi ser till att det blir lätt att få ditt hem rent igen, utan invecklade kostnadsförslag och oorganiserade hemsidor. 

Städmaterial

Behöver vi förse er med städmaterial?

Vi tar med oss vårt egna städmaterial. Om det finns städmaterial ni föredrar att vi använder (till exempel för trägolv) är det bara att berätta det för oss så använder vi städmaterialen du ställt fram för oss. 

Utför ni ekologisk städning? 

Vi har team som utför 100% ekologisk städning. Det är bara att begära en sådan städning så tilldelar vi ett ekologiskt städnings team utan extra kostnad. 

Upprepad service 

Hur registrerar jag mig för att få upprepad service? 

Du berättar helt enkelt för oss hur ofta städning önskas vid bokningen så arrangerar vi det. 

Städtyper

Vad är en inflyttnings-/utflyttningsstädning? 

Våra inflyttnings-/utflyttningsstädningar är utformade för att förbereda ett hem för en ny hyresgäst. Det är en djupare städning som innefattar städning inuti skåp (tomma skåp och lådor) och byråar, fixturer, inuti kylskåp (tomt). Vi tar extra betalt för detta och denna extra kostnad är vanlig för inflyttnings-/utflyttningsstädning i hela städbranschen. 

Vad ingår i en djup städning? 

Den djupa städnings servicen är en omfattande städning från topp till botten. Vi rekommenderar att utföra en djup städning om du inte fått lägenheten professionellt städad under de senaste 3 månaderna. 

COVID-19

Hur handskas Besses med COVID-19?

  • Hos Besses så är säkerheten för våra städare och kunder vår högsta prioritet. Vi rekommenderar att du även ser igenom CDC’s guidelines (DCDs riktlinjer) för att minska spridningen av COVID-19. Dessa innefattar: 
  • Att regelbundet och noggrant tvätta händerna i 20 sekunder för att förebygga spridningen av baciller; 
  • Att undvika beröring av ögonen, näsan och munnen; 
  • Att regelbundet rengöra och desinficera berörda föremål och ytor  med en vanlig hushålls rengöringsspray eller trasa; och 
  • Social distansering. 

 Vi ber också alla våra kunder att proaktivt följa CDC’s riktlinjer för att minska spridningen av Coronaviruset under era bokningar. Andra rekommendationer för kunder innefattar: 

  • Håll till i ett annat rum än det rum som städas av städaren. Detta låter (1) städaren att göra rent genomgående och utan uppehåll och (2) bibehåller 2 meters avståndet som för närvarande rekommenderas av CDC. 
  • Boka av eller boka om bokningar om ni känner er sjuka eller oroar er över hälsan för de som bor i ert hem eller för städaren.